Mentre els Estats i les societats només preparin la defensa armada i la guerra, i no organitzin una defensa noviolenta dissuasiva, estaran abocats a l’extermini i no es donaran cap oportunitat per fer les paus.
En el llibre AutoDefensa Noviolenta (#ADNcat) en 100 missatges i una història increïble es recullen les idees i experiències principals que fonamenten una alternativa a la defensa militar armada. Però, com és normal en un tema tan nou, sorgeixen preguntes sobre com aplicar-la en diferents escenaris, com generar les agrupacions ADN, com millorar l’acció noviolenta i què podem fer en concret en cas d’una agressió (invasió, ocupació) armada. Per això presentem quatre manuals que es poden llegir per separat i en l’ordre en què cadascú li sembli més adient.
En aquest 4t manual es recopilen i endrecen estratègies, tàctiques i tècniques noviolentes aplicades en experiències de resistència per enfrontar invasions i ocupacions armades.
- Cover
- Title page
- Copyright page
- Contingut
- L’autor
- Introducció
- Motivació
- Objectiu
- Què fer en cas d’una agressió armada
- La Defensa Noviolenta
- Resistència i defensa enfront una agressió armada
- Tàctiques
- Què podem fer?
- Perill d’agressió o invasió
- En cas d’invasió
- En cas d’ocupació .
- Retorn de refugiats a territoris ocupats
- Annex. Documents de la República de Lituània
- Crida al poble de Lituània
- Llei de bases de la seguretat nacional
- Tractat de cooperació en defensa basada en mitjans civils entre Lituània, Letònia i Estònia