Dret a decidir

Dret a decidir

Estació concert

  • Autor: Homs i Molist, Francesc
  • Editor: Editorial Base
  • ISBN: 9788492437856
  • Lloc de publicació:  Barcelona , Spain
  • Any de publicació: 2010
  • Pàgines: 136

Què vol dir el dret a decidir? És un eslògan o pot tenir un itinerari pràctic? Catalunya té dret a decidir? I com el pot exercir? Totes aquestes preguntes i moltes més, troben resposta en aquest llibre. Amb la qüestió del finançament com a fil conductor, és el primer assaig seriós que converteix la consigna «som una nació, nosaltres decidim» en un projecte realitzable. El llibre dóna claus sobre com el somni es pot fer realitat.

El seu autor, el diputat Francesc Homs, assumeix l’autocrítica imprescindible que s?exigeix abans d’encetar un nou camí, documenta amb precisió els fets més recents, denuncia la teranyina que el dret espanyol i el mal ús de la democràcia han teixit sobre la llibertat del nostre poble, i també fa propostes teòriques i pràctiques sobre el dret a decidir.

Fet des de l’experiència que dóna haver viscut la primera línia política d’aquests darrers deu anys, el llibre és alhora una proposta tan ambiciosa com antipopulista, aborda de cara la gran dificultat que tenim els catalans per entendre què és el poder i com funciona, quines són les nostres fortaleses i quines han estat les nostres debilitats de sempre. Prescindint dels debats estètics i de les modes, teniu a les mans una veritable guia sobre el dret a decidir, una eina de lluita, de compromís i de construcció nacional. 

  • Cover
  • Title page
  • Copyright page
  • Introducció
  • I Presoners del règim comú
    • Capítol 1. El finançament de règim comú no és a la Constitució
    • Capítol 2. El concert econòmic tampoc no és a la Constitució!
    • Capítol 3. Xifra o model?
    • Capítol 4. Autogol al «mític» Estatut del 30 de setembre
    • Capítol 5. El tripartit accentua la dependència de Madrid
  • II Ruptura del pacte constitucional
    • Capítol 6. Ruptura indissimulable
    • Capítol 7. La manipulació del principi d'igualtat
    • Capítol 8. Federalisme: fracàs i confusió
    • Capítol 9. Democràcia de baixa qualitat
    • Capítol 10. Una sentència contra Catalunya
  • III Dret a decidir: estació concert
    • Capítol 11. Els fonaments del dret a decidir
    • Capítol 12. Concertar: model de societat responsable
    • Capítol 13. Una fugaç primera llei de cessió
    • Capítol 14. Idees i propostes per al concert fiscal català
    • Capítol 15. El catalanisme resisteix i es reforça
  • Unes consideracions finals
    • Sobre el concert
    • Sobre el dret a decidir
    • Sobre el catalanisme
    • Sobre la transició catalana
  • Per saber-ne més
  • Sumari

SUSCRÍBASE A NUESTRO BOLETÍN

Al suscribirse, acepta nuestra Politica de Privacidad